+90 262 303 12 87/88
+90 262 303 12 83
Donanım Destek Birimi 1995 yılında kurulmuştur. Temel görevi bilgisayar arızalarının tespit ve onarımı, lisanslı bilgisayar programlarının kurulumu, teknik anlamda ihtiyacı olan birimlere destek vermek ve yeni teknolojilerin üniversitemize kazanılmasını sağlamak olarak özetlenebilir.
Donanım Destek Biriminin çalışmaları şu şekildedir:
Bu yönerge, Donanım Destek Birimi’nin hizmet koşullarını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.
Bilişim ürünleri: Masaüstü bilgisayar, dizüstü bilgisayar, yazıcı, tarayıcı vb. donanımları ve yazılımları ifade eder.
Donanım Destek Birimi, Kocaeli Üniversitesi (KOU) demirbaşlarına kayıtlı bilişim ürünlerinin bakım, onarım ve kurulumunu yapmakla görevlidir.
Donanım Destek Birimi’nden talep edilen hizmetler, arıza talepleri elektronik ortamda hizmet vermekte olan arıza kayıt sistemine giriş yapıldıktan sonra kabul edilecektir. Arıza girişi ve durum sorgulama http://bilgiislem.kocaeli.edu.tr/alogin adresinden yapılacaktır.
Donanım Destek Birimi’nde bakım veya onarımları yapılamayan ürünlerin kurum dışı onarımları, Teknik Servis Raporu doğrultusunda ilgili birim tarafından yaptırılmalıdır .
Donanım Destek Birimi'nde onarımı mümkün olmayan veya onarım maliyetleri yüksek olan, teknolojisinin eski olması nedeniyle işlevini yerine getiremeyen, yedek parça temini mümkün olmayan veya yeni donanım ilavesi yapılması talep edilen vb. üniversite demirbaşlarına kayıtlı bilgisayar ve çevre birimleri için "Teknik Rapor" düzenleyip ilgili birime gönderilir. Aynı teknik rapor gerektiği hallerde isteyen birime düzenlenir.
Hurda kararı verilen tüm cihazlardaki çalışır vaziyette bulunan diğer parçalar örneğin: Ram+HDD+Power vb. kurumumuz envanterinde bulunan cihazlarda kullanılmak amacıyla Donanım Destek Birimi tarafından teslim alınır.
Donanım Destek Birimi, İşletim sistemi çalışmayan veya onarılmayacak durumda olan bilgisayara, bilgisayarların teknik özelliklerine göre en uygun işletim sistemi, ofis programı ve antivirüs programının kurulumunu yapar. Diğer kurulumu talep edilen programlar kullanıcı tarafından temin edilecektir.
Üniversite bünyesine alınan genel kullanım amaçlı lisanslı yazılımların lisans bilgileri, Donanım Destek Birimi bünyesinde saklı kalır. İlgili yazılımlar Donanım Destek Birimi tarafından kurulur.
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve Türk Ceza Kanunu’nun 525/1 maddesi uyarınca lisanssız yazılım yüklemek yasaktır. Yüklü olan bilgisayarlardaki lisanssız yazılımların maddi ve hukuki sorumluluğunu kullanıcıya aittir.
Donanım Destek Birimi, bilgisayar ve çevre birimleri için kartuş, toner, şerit disket, cd, dvd, vb. sarf malzeme desteği verilmez.
Akademik ve İdari birimlerin medya kopyalama, tarama ve baskı hizmetleri birimimiz tarafından verilmez.
Donanım Destek Birimi'ne bakım – onarım veya kurulum amaçlı gelen ürünlerindeki verilerin sorumluluğu kullanıcıya aittir. Olası veri kayıplarından Donanım Destek Birimi sorumlu tutulamaz.
Donanım Destek Birimi tarafından işlemi sonlandırılmış olan cihazların en geç 3 ay içerinde teslim alınması gerekmektedir. Bu süre içerisinde teslim alınamayan cihazlardan birimimiz sorumlu tutulamaz.
Donanım Destek Birimi bakım, onarım veya kurulum amaçlı gönderilen ve yedek parça beklemeyen ürünleri en geç 3 iş günü içerisinde işleme alır. En fazla 7 iş günü içerisinde sonlandırma yapar. Arızalı parça beklenmesi ya da cihazın garantili ya da garantisiz firmaya gönderilmesi halinde bu süre geçerli değildir.
Donanım Destek Birimi, kullanıcılara istenildiği takdirde veri yedekleme konusunda teknik destek verir. Ancak sorumlu tutulamaz.
+90 262 303 12 87/88
+90 262 303 12 83
mdemircan@kocaeli.edu.tr
+90 262 303 12 88
tayfun@kocaeli.edu.tr
+90 262 303 12 87
mehmet.gundemir@kocaeli.edu.tr
+90 262 303 12 87
cuneyt.han@kocaeli.edu.tr
+90 262 303 12 88
Sıkça karşılaşılan yazıcı arızalarının sebebi nedir?
Birimler tarafından kullanılan yazıcıların toner/kartuş değişimlerinin orjinal ürün dışında satın alınması veya yetkili servisler dışında dolum yapılarak kullanılmasından kaynaklanmaktadır. Bunun sonucunda arızalanan yazıcılar garanti kapsamı dışında kalmakta ve Donanım Destek Birimi'nde tamiri her zaman mümkün olmamaktadır. Birimlerin bu konuda hassasiyet göstermeleri gerekmektedir.
Etiketler Donanım Destek Yazıcı Yazıcı Arızası Toner Kartuş Tamir
Neden bilgisayarımı ilk olarak Donanım Destek Birimi’ne getirmem gerekiyor?
Üniversitemizin kullanımındaki tüm cihazlar internet bağlantısını "kocaeli.edu.tr" etki alanı üzerinden almaktadır. Bu yüzden her cihazın etki alanına alınması için Donanım Destek Birimi'ne gelmesi gerekmektedir.
Etiketler Donanım Destek Etki alanı Bilgisayar internet erişimi
Görseller etki-alani.pdf